4 Mart 2010 Perşembe

Portakal Kabuğu Reçeli

   Zihnen ve vakten yoğun olduğum bir dönem olduğundan ve de internet bağlantım kısa süreli bir kesintiye uğradığından yayınlamayı beklettiğim yazılarımı biraz geç ekleyebiliyorum, arkadaşlarımı da biraz seyrek ziyaret edebiliyorum. Bu ayın sonunda vizeler de başlayınca biraz daha uzayacak sanırım aralıklar, yemek tariflerini rahat ekleyebiliyorum ama zihnimi tamamen yazmaya yönlendirmeyince gıda katkıları araştırmalarımı yazıya dökmem biraz zorlaşıyor. Bu dönem de 10 tane ders alıyoruz oldukça yoğun, Allah'tan laboratuvar sayısı 2'ye düştü o yönden biraz rahatladık ancak ders sayısının artması bu oranı dengeledi. Bu dönem son zor dönemimiz inşallah, seneye staj ve tez ağırlıklı bir programımız olacak. Hayırlısıyla haziran sonuna kadar olan şu son dönemi de sağ salim atlatabilsek çok güzel olacak..
  Kısaca ahvalimden bahsettikten sonra bu güzel reçelin tarifini sizinle paylaşmak istiyorum. Birçok tarifini senelerdir deneyip hepsinden çok memnun kaldığım Yeşim abladan aldım tarifi. Gerçi bazı noktalarda yanlış uygulamalarım oldu ve reçelim biraz sulu kıvamlı olmuştu ama Yeşim ablanın yardımıyla toparlayıp düzeltmeyi başardım. Kesinlikle tavsiye ederim çok lezzetli bir reçel oluyor. Ancak ipe spiral dizme aşaması biraz zorluyor :) Bir daha spiral şekilde yapacağımı sanmıyorum kardeşimle birlikte yapmamıza rağmen çok vaktimi aldı. Tarifi aktarıyorum, teşekkürler Yeşim abla.


4-5 adet kalın kabuklu portakal kabukları iyice yıkandıktan sonra dilimlenip spiral sarılarak ipe dizilir. 5-6 kez 5 dk kadar kaynatılıp her defasında suyu dökülerek işlem tekrarlanır.
2 su bardağı şeker ve 1/2su bardağı su 7-8 dk kaynatılır.
üzerine portakal kabukları ve çay kaşığının ucu ile tereyağı (kaynarken taşmasın diye) ve 2 diş limon tuzu eklenir ve 10 dk. kısık ateşte kaynatılır. (Bende limon tuzu az gelmiş olacak ki limon suyu damlatmadan kıvamı gelmedi.) Portakal kabukları jöleleşmeye başladığında ve şerbetide ip ip akmaya başladığında ateşten alınır.
Test için: 1 damla şerbeti başparmağınızın tırnağının üzerine yüksekten tutarak akıtın.damla bozulmuyorsa olmuş demektir.

İlk sıcaklığı çıkınca steril bir makas ile ipleri kesilip uygun kaplara alınır.



-Doğal reçel yapımı tarifi için buraya bakınız.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails